Tájékoztatók szakdolgozat készítéssel kapcsolatban

 

Szakdolgozat sablon

Szakdolgozat/diplomamunka készítés menete

Titkosítás információk cégeknek

 

További információk: https://gamf.uni-neumann.hu/oktatasszervezes/#szakdogautmut

 

Az Innovatív Járművek és Anyagok Tanszék idei témakiírásai (SzD-"szakdolgozat", DD-"diplomadolgozat", TDK-"TDK témák")

 

A téma címe A téma rövid leírása A téma jellege Kapcsolattartó Kapcsolattartó email címe Kutatócsoport Megjegyzés
Egyenletes szerszámterhelést biztosító szerszámpályák alkalmazása Ni-szuperötvözetek horonymarásánál A klasszikus zsebmegmunkálási alapstratégiák, azaz a kontúrpárhuzamos és az iránypárhuzamos stratégiák számos kívánnivalót hagynak maguk után. Egyrészt a szerszámpálya ezekben az esetekben nem rendelkezik a kellő folytonossággal, másrészt a pálya mentén változó forgácsolási viszonyokat sem lehet megfelelően kezelni. Ezen hiányosságok kiküszöbölhetőek, ha amorf spirálszerű vagy trochoidális jellegű szerszámpályát alkalmazunk. Azonban ezek a megközelítések a megmunkálási időt tekintve csak bizonyos geometriák esetén biztosítanak hatékony megoldást, ezértt a CAM rendszerek fejlett ciklusai olyan hibrid stratégiákat alkalmaznak, ahol ez a két módszer keveredik. Azonban ez még nem jelenti azt, hogy a modern pályagenerálási algoritmusok a megmunkálási idő szempontjából optimális megoldást biztosítanának. A Ni bázisú szuperötvözetek esetében az egyenletes szerszámterhelés érdekében feltehetőleg előnyösen használhatóak a hibrid stratégiák, a kutatás célja ennek kiderítése. TDK+SzD Dr. Kovács Zsolt kovacs.zsolt@gamf.uni-neumann.hu Gyártástechnológia Kutatócsoport CNC és CAM ismeret előnyt jelent.
Mágneses térben végzett finomfelületi megmunkálás szerszámpályáinak optimálása MABB (Magnetic Assisted Ball Burnishing) technológia egy speciáls változatával sík felületek is hengerelhetőek, ami lehetővé teszi különböző stratégiák alkalmazását. A feladat teljesítése során a szerszám középpontjának és a megmunkálandó felülettel érintkező gömbök pályájának analitikus felírása lehetővé teszi a pályaalakok optimalizálását. A szerszámpályák elemzése a megmunkálandó felület és a golyók érintkezési idejének a vizsgálatával javítható a szerszámpálya, mellyel csökkenthető a megmunkálási idő. A kutatás során kísérletek elvégzése, különböző szerszámpályák használatával készült munkadarabok felületének és megmunkálási idejének összehasonlításából áll. TDK+SzD Dr. Kovács Zsolt kovacs.zsolt@gamf.uni-neumann.hu Gyártástechnológia Kutatócsoport Matematikai és programozói ismeret előnyt jelent.
Szalaghúzó készülék tervezése szakítógépre Szalaghúzó vizsgálatra alkalmas készülék tervezése a tanszékünkön rendelkezésre álló szakítógéphez. A gép geometriai jellemzőinek mérése, modellalkotás, méretezés, gyártási műhelyrajzok készítése.  TDK+SzD Dr. Béres Gábor beres.gabor@gamf.uni-neumann.hu Mechanikai- és Lézersugaras Technológiák Kutatócsoport CAD modellezési ismeret előnyt jelent
Kifordító mélyhúzásra alkalmas szerszámok tervezése lemezvizsgáló gépre Kifordító húzást végző szerszámpárok tervezése a tanszékünkön rendelkezésre álló univerzális lemezvizsgáló géphez. A gép geometriai jellemzőinek mérése, modellalkotás, méretezés, gyártási műhelyrajzok készítése. TDK+SzD Dr. Béres Gábor beres.gabor@gamf.uni-neumann.hu Mechanikai- és Lézersugaras Technológiák Kutatócsoport CAD modellezési ismeret előnyt jelent
Folyamatosan változó feszültségi állapotot eredményező húzó-nyomó készülék tervezése  A tanszéken rendelkezésre álló szakítógépre történő, trapéz húzó-nyomó keret tervezése és méretezése, illetve a keresztfej mozgásához (ezáltal a trapéz szögtorzulásához) tartozó terhelési állapotok számolása. TDK+DD Dr. Béres Gábor beres.gabor@gamf.uni-neumann.hu Mechanikai- és Lézersugaras Technológiák Kutatócsoport MSc szintű témakiírás
Jármű enteriőr tervezés V-modell alapján Egy tetszőleges jármű belterének újra tervezése a feladat a V-modell felhasználásával. A dolgozat csak a tervezés/fejlesztés ágra kell koncentráljon, a tesztelés/validációra nem. A szakirodalom szerint milyen szempontokat kell figyelembe venni a tervezési folyamat során, az alapján válassza ki az optimálisat, és tervezze meg.   TDK+SzD Sári Zoltán sari.zoltan@gamf.uni-neumann.hu Járműtechnológia Kutatócsoport  
Egy városi forgalomban használható személy - és csomagszállításra alkalmas elektromos jármű nagyfeszültségű akkumulátorának elvi tervezése  A dolgozatban a jelenleg járművekben használt akkumulátorok bemutatása, összehasonlítása és azok közül a meghatározott paraméterek alapján történő kiválasztása, és a választás indoklása a feladat.  TDK+SzD Sári Zoltán sari.zoltan@gamf.uni-neumann.hu Járműtechnológia Kutatócsoport  
Modern járművekben használt vezető támogató rendszerek A dolgozatban a modern járművekben lévő vezetés támogató rendszerek ismertetése, működésük részletes bemutatása, továbbá a a bemutatott rendszerek vizsgálatának leírása. Egy szabadon választott modellben megtalálható rendszer ellenörzésének és javításának pontos ismertetése, valamint tegyen javaslatot a folyamatok optimalizálására.  TDK+SzD Sári Zoltán sari.zoltan@gamf.uni-neumann.hu Járműtechnológia Kutatócsoport  
Autóipari polimer alapanyagok kúszásának vizsgálata Autóiparban felhasznált kiegyenlitőtartály alapanyagainak a tesztelése kuszásvizsgálat segítségével. TDK+SzD Bata Attila bata.attila@gamf.uni-neumann.hu Műanyagfeldolgozó Kutatócsoport  
Polipropilén nanokompozitok kúszásának vizsgálata Különböző szén nanocső keverékek kuszásának vizsgálata.  TDK+SzD Bata Attila bata.attila@gamf.uni-neumann.hu Műanyagfeldolgozó Kutatócsoport  
Fröccsöntött termék alapanyag váltási folyamatának bemutatása Fröccsöntött termék műanyag alapanyagának leváltási folyamatainak bemutatása technológiai, anyagismereti és minőségügyi szempontok alapján. Diplomadolgozat Tóth Gergely toth.gergely@gamf.uni-neumann.hu Műanyagfeldolgozó Kutatócsoport  
3D nyomtatás bevezetése, mint gyártási folyamatokat támogató technológia 3D nyomtatási technológia alkalmazhatóságának bemutatása különböző gyártást támogató területeken. Itt gondolhatunk készülék gyártásra, manipulátor megfogó alkatrész gyártásra, vagy akár beépülő alkatrészre is.  Szakdolgozat Tóth Gergely toth.gergely@gamf.uni-neumann.hu Műanyagfeldolgozó Kutatócsoport  
Huzalolvasztásos (FDM) 3D nyomtató alapanyag fejlesztése különleges alklamazási területekre  Tanszékünkön minden adott a huzalolvasztásos (FDM) 3D nyomtatási technologia alapanyagainak tovább fejlesztésére. Itt gondolhatunk szilárdsági, elektromos, optikai tulajdonságok módosítására. TDK+SzD Tóth Gergely toth.gergely@gamf.uni-neumann.hu Műanyagfeldolgozó Kutatócsoport  
PLA alapú nanokompozit nyomtatóanyag nyomtatási technológiájának optimalizálása PLA, termoplasztikus elasztomer és szén nanocső megfelelő arányú keverékeiből készült nyomtatószálak nyomtatási technológiájának a változtatása, a nyomtatott próbatestek mechanikai vizsgálata. TDK+SzD Ádám Balázs adam.balazs@gamf.uni-neumann.hu Műanyagfeldolgozó Kutatócsoport  
Újrafeldolgozott PLA nyomtatószál nyomtathatóságának vizsgálata Többször újrafeldolgozott PLA-ból nyomtatószál készítése, majd próbatestek nyomtatása, a nyomtatott próbatestek mechanikai, optikai és termikus vizsgálata. TDK+SzD Ádám Balázs adam.balazs@gamf.uni-neumann.hu Műanyagfeldolgozó Kutatócsoport  
Akusztikai rezgéscsillapító elemek hatása különböző geometriák és anyagok használatakor Audiotechnikai eszközökben nagyon sok finommechanikai elem található, amelyek nagyon érzékenyek a rezgésekre. Ez nem csak a analóg, hanem a digitális technikában jelenik meg. A dolgozat célja, hogy különböző geometriák és anyagok vizsgáljuk szimulációs környezetben, majd az eredményeket felhasználva valós körülmények közt is megfigyelhetjük. TDK+SzD Dr. Líska János liska.janos@gamf.uni-neumann.hu Gyártástechnológia Kutatócsoport Szimulációs szoftver ismerete előny, jártasság az audio technikában.
Elektromos gitár gyártástechnológiájának vizsgálata Egyedi hangszerek esetében mindig felmerül a kérdés, hogy alkalmasak e akár kis sorozatú gyártásra, amely természetesen felveti a kérdést abban, hogy miként tudja megőrizni egyediségét, különlegességét. A dolgozatban egy egy ilyen hangszert vizsgálhatunk meg lépésről lépésre, alátámasztva nem csak műszaki hanem gazdasági mutatókkal is. Szakdolgozat Dr. Líska János liska.janos@gamf.uni-neumann.hu Gyártástechnológia Kutatócsoport CAD modellezési ismeret előnyt jelent
Egzotikus faanyagok forgácsolási vizsgálata A faanyagok mindig is különleges szerepet töltöttek be a forgácsolási eljárásokban. A növekvő igények és az építőipar felemelkedése azt eredményezte, hogy egyre több helyen forgácsolnak egzotikus fákat is, amelyek főként dekorációs elemek, intarziák formájában valósul meg. Ehhez kapcsolódóan nagyon szigorúak a minőségi vizsgálatok. Ezeknek megfelelésére speciális élkialakítású és élezésű szerszámokat alkalmaznak. A dolgozat célja, hogy megvizsgáljuk, hogy a szálak kitöredezését (különböző faanyagoknál) melyik befolyásoló tényező (faktor) okozza a legnagyobb mértékben. TDK+SzD Dr. Líska János liska.janos@gamf.uni-neumann.hu Gyártástechnológia Kutatócsoport  
Jármű inerciális paraméterek meghatározása

Mérési módszerek kidolgozása a jármű inerciális paramétereinek (tömeg, súlyeloszlás, súlypontmagasság, legyezési-, bólintási-, dőlési tehetetlenségi nyomatékok, stb..) meghatározására. A projekt végrehajtásához rendelkezésre áll a tanszéken lévő fejlett menetdinamikai mérőrendszerrel felszerelt Mercedes-Benz CLA.

A projekt az alábbi részeket tartalmazza:

- Mérési módszer, teszt esetek, manőverek kidolgozása (elvégzése).

- Mérőrendszer összeállítása. (Milyen típusú, pontosságú szenzorokra van szükség? Ezeket a jármű mely részein kell elhelyezni? stb.)

- Számoló csatornák és adatelemző felület kidolgozása MoTeC i2 Pro programban. - Mérési és kiértékelési módszer validálása.

TDK+SzD Widner Attila widner.attila@gamf.uni-neumann.hu Járműtechnológia Kutatócsoport A fenti témák összetettek és komoly munkát igényelnek, olyan hallgatók jelentkezését várom akik szívvel-lélekkel hajlandóak dolgozni a projekten és a szakdolgozat megírására fejlődési lehetőségként tekintenek, nem csak egy plusz feladatként amit az oklevél megszerzéséhez teljesíteni kell. Mivel komplex feladatokról van szó a projektek "személyre szabhatóak" tehát a fent leírt alfeladatok közül ki lehet választani egyet-egyet és azzal lehet mélyrehatóbban foglalkozni, nem feltétlen kell a teljes rendszert kidolgozni. A felmerült kérdésekkel kapcsolatban keressenek a widner.attila@gamf.uni-neumann.hu-n.
Gumi karakterisztikák meghatározása valós körülmények között

Mérési módszerek kidolgozása a gumiabroncs tapadásának vizsgálatára (hossz- és oldalkúszási karakterisztikák, visszatérítő nyomaték, paraméterek hatása stb..). A projekt végrehajtásához rendelkezésre áll a tanszéken lévő fejlett menetdinamikai mérőrendszerrel felszerelt Mercedes-Benz CLA, mely alkalmas a kerékre ható erők és nyomatékok mérésére.

A projekt az alábbi részeket tartalmazza:

- Mérési módszer, teszt esetek, manőverek kidolgozása (elvégzése).

- Mérőrendszer összeállítása. (Milyen típusú, pontosságú szenzorokra van szükség? Ezeket a jármű mely részein kell elhelyezni? stb.)

-Számoló csatornák és adatelemző felület kidolgozása MoTeC i2 Pro programban.

TDK+SzD Widner Attila widner.attila@gamf.uni-neumann.hu Járműtechnológia Kutatócsoport A fenti témák összetettek és komoly munkát igényelnek, olyan hallgatók jelentkezését várom akik szívvel-lélekkel hajlandóak dolgozni a projekten és a szakdolgozat megírására fejlődési lehetőségként tekintenek, nem csak egy plusz feladatként amit az oklevél megszerzéséhez teljesíteni kell. Mivel komplex feladatokról van szó a projektek "személyre szabhatóak" tehát a fent leírt alfeladatok közül ki lehet választani egyet-egyet és azzal lehet mélyrehatóbban foglalkozni, nem feltétlen kell a teljes rendszert kidolgozni. A felmerült kérdésekkel kapcsolatban keressenek a widner.attila@gamf.uni-neumann.hu-n.
Motor teljesítmény mérés és hajtáslánc vizsgálata

Mérési módszerek kidolgozása a hajtáslánc vizsgálatára (nyomaték és teljesítmény karakterisztikák, vonóerő és fűrészdiagram, hajtáslánc veszteségek, stb..) a járműre szerelt menetdinamikai mérőrendszer segítségével. A projekt végrehajtásához rendelkezésre áll a tanszéken lévő fejlett menetdinamikai mérőrendszerrel felszerelt Mercedes-Benz CLA.

A projekt az alábbi részeket tartalmazza:

- Mérési módszer, teszt esetek, manőverek kidolgozása (elvégzése).

- Mérőrendszer összeállítása. (Milyen típusú, pontosságú szenzorokra van szükség? Ezeket a jármű mely részein kell elhelyezni? stb.)

- Számoló csatornák és adatelemző felület kidolgozása MoTeC i2 Pro programban.

- Mérési és kiértékelési módszer validálása.

TDK+SzD Widner Attila widner.attila@gamf.uni-neumann.hu Járműtechnológia Kutatócsoport A fenti témák összetettek és komoly munkát igényelnek, olyan hallgatók jelentkezését várom akik szívvel-lélekkel hajlandóak dolgozni a projekten és a szakdolgozat megírására fejlődési lehetőségként tekintenek, nem csak egy plusz feladatként amit az oklevél megszerzéséhez teljesíteni kell. Mivel komplex feladatokról van szó a projektek "személyre szabhatóak" tehát a fent leírt alfeladatok közül ki lehet választani egyet-egyet és azzal lehet mélyrehatóbban foglalkozni, nem feltétlen kell a teljes rendszert kidolgozni. A felmerült kérdésekkel kapcsolatban keressenek a widner.attila@gamf.uni-neumann.hu-n.
K&C mérési módszerek kidolgozása

Mérési módszerek kidolgozása a futóműben lévő rugalmasságok mérésére (dőlés változás hossz és oldalerő hatására, összetartás változás hossz és oldalerő hatására, stb.. illetve ide tartozhat még a karosszéria torziós merevség mérése is). A projekt végrehajtásához rendelkezésre áll a tanszéken lévő fejlett menetdinamikai mérőrendszerrel felszerelt Mercedes-Benz CLA, mely alkalmas a kerékre ható erők és nyomatékok mérésére, valamint erőmérő cellák.. A projekt az alábbi részeket tartalmazza:

- Mérési módszer kidolgozása.

- Méréshez szükséges eszközök megtervezése (Creo Parametric 6.0).

- Mérőrendszer összeállítása. (Milyen típusú, pontosságú szenzorokra van szükség? Ezeket a jármű mely részein kell elhelyezni? stb.)

- Mérések elvégzése.

- Mérések kiértékelés.

- (Opcionális meghatározott karakterisztikák integrálása MoTeC i2 Pro programba.)

TDK+SzD Widner Attila widner.attila@gamf.uni-neumann.hu Járműtechnológia Kutatócsoport A fenti témák összetettek és komoly munkát igényelnek, olyan hallgatók jelentkezését várom akik szívvel-lélekkel hajlandóak dolgozni a projekten és a szakdolgozat megírására fejlődési lehetőségként tekintenek, nem csak egy plusz feladatként amit az oklevél megszerzéséhez teljesíteni kell. Mivel komplex feladatokról van szó a projektek "személyre szabhatóak" tehát a fent leírt alfeladatok közül ki lehet választani egyet-egyet és azzal lehet mélyrehatóbban foglalkozni, nem feltétlen kell a teljes rendszert kidolgozni. A felmerült kérdésekkel kapcsolatban keressenek a widner.attila@gamf.uni-neumann.hu-n.
Futómű geometria és kinematika meghatározása

Mérési módszerek kidolgozása futómű geometriai és kinematikai paraméterek (kerékdőlés-, összetartás, csapgeometria, dőlési- és bólintási momentáncentrumok, stb..) meghatározására. A projekt végrehajtásához rendelkezésre áll a tanszéken lévő Mercedes-Benz CLA valamint egy FARO mérőkar és egyéb mérőeszközök.

A projekt az alábbi részeket tartalmazza:

- Mérési módszer kidolgozása és elvégzése.

- CAD modell alapú kiértékelő rendszer kidolgozása Creo Parametric 6.0 programban (egyszerűsített futómű modellek létrehozása (top-down design módszer), merevtestdinamikai szimulációk kidolgozása).

- Mérési és kiértékelési módszer validálása.

- (Opcionális meghatározott kinematikai karakterisztikák integrálása MoTeC i2 Pro programba)

TDK+SzD Widner Attila widner.attila@gamf.uni-neumann.hu Járműtechnológia Kutatócsoport A fenti témák összetettek és komoly munkát igényelnek, olyan hallgatók jelentkezését várom akik szívvel-lélekkel hajlandóak dolgozni a projekten és a szakdolgozat megírására fejlődési lehetőségként tekintenek, nem csak egy plusz feladatként amit az oklevél megszerzéséhez teljesíteni kell. Mivel komplex feladatokról van szó a projektek "személyre szabhatóak" tehát a fent leírt alfeladatok közül ki lehet választani egyet-egyet és azzal lehet mélyrehatóbban foglalkozni, nem feltétlen kell a teljes rendszert kidolgozni. A felmerült kérdésekkel kapcsolatban keressenek a widner.attila@gamf.uni-neumann.hu-n.